סטודיו לב ארי
עימוד ספרים • עיצוב כריכות

למה חשוב לתכנן ספר ילדים לפני איור

הטעות הכי חמורה והכי נפוצה שאפשר לעשות בספר ילדים היא לאייר לפני תכנון הספר.

כאשר סיימתם לערוך את הספר אתם בוודאי תחפשו מאייר, אך זהו אינו השלב הנכון. ראשית יש לבצע תכנון מדויק לכל עמוד הכולל את סימון הגודל נטו וברוטו, הטקסטים, השוליים וסימונים נוספים אשר ישמשו את המאייר כשכבה שקופה (שכבת בצל) כאשר הוא מכין את הסקיצות הראשונות ואת האיורים הסופיים עבור הספר, זהו העימוד המקדים. יש כמובן גם עימוד מקדים עבור הכריכה ודפי הבטנה במידת הצורך.

ניתן לראות דוגמה לעימוד מקדים לאיור בתמונה המצורפת.

 

ויתור על שלב זה עלול לגרום למספר מצבים של שינויים קיצוניים באיורים ואף לאיור מחדש של כל הספר. במקרה הקל ביותר, ידרש המאייר לפנות מקום באיורים לטקסט בגודל מתאים לגיל הקריאה ובמקרה חמור יותר, לאייר את כל הספר מחדש לפי המידה שנקבעה להדפסה ולפי כמות עמודים הסופית לאחר עימוד. במקרים רבים האיורים לא מתחשבים במרכז הספר, בשוליים, או בגלישות ומרכז האיור ישב במקום שלא ניתן לראות אותו ואף להיחתך ע"י מכונת הדפוס. 

בתמונה המצורפת ניתן לראות איור שלא מתחשב בשוליים הפנימיים ומרכז האיור מוסתר ע"י הקיפול במרכז הספר.

כאשר המאייר מקבל את העימוד המקדים הוא משתמש בו כשכבה חצי שקופה מתחת לאיור, באיור ידני משתמשים בשולחן אור מיוחד שעושה עבודה דומה לשכבה חצי שקופה בתוכנות ציור. שכבה זו נעולה ולא ניתן לאייר ישירות עליה.

ניתן לראות דוגמה של איור תקין על גבי העימוד המקדים בתמונה המצורפת.

לאחר סיום השלב של המאייר אנו נקבל את האיורים באיכות גבוהה ונתחיל בעיצוב והכנת הספר לדפוס. בשלב זה אנו נשתול את הטקסט הסופי והאיורים בתוך הקובץ שהוכן מראש, נבחר את הגופנים המתאימים לשפה של האיורים ונכין דוגמת עימוד של מספר עמודים ראשונים לבדיקה.

ניתן לראות דוגמה של עיצוב כפולת עמודים מעוצבת, בתמונה המצורפת. 

לאחר אישור דוגמת העימוד אנו נעצב את הספר כולו ונשלח לבדיקה ותיקונים אחרונים לפני הדפסת עותק ניסיון או בשפה מקצועית עותק שמש. במידה ואין בעיות שהתגלו בעותק הדוגמה, אתם מוכנים להדפסת המהדורה הראשונה, בהצלחה.

תרצו שנעצב עבורכם ספר ילדים מהמם? בואו ללמוד על השירות שאנו מציעים: עיצוב ספר ילדים

צרו איתנו קשר

מהו עימוד ספר

בצורה הפשוטה ביותר, עימוד ספר זו אמנות הפיכת טקסט ליפה וקריא ביחד עם אלמנטים גרפיים, בפורמט מותאם להדפסה. מעבר לזה, עימוד הוא תהליך של סידור

המשך בקריאה »
שתפו בפייסבוק
דילוג לתוכן